Apr 3, 2008

AHh..cEriTerA jAntAn DuRjaNA

case 1 :

suatu pagi d ti yg panas dan bisink ngn bunyik forklift..

gurl : okay u bwat la mcm manepon jnji setel bende toh (bdiri sambil letak siku d atash keta yg parkin bhampiran)..i da pnatla asik prob jerh..

kuntraktor (seornk cine yg sgatlah cine..bpeloh cam mandi seb kerje seharian menskru dan mengadjust bende2 brat dan bisink) : yelah..aku bwat..u jgan riso..aku setel

gurl : aa..pastu jgan lope plak bg ceklist yg i mintak

kuntraktor : okay ceklist..setel prob ngan monitor plant..ok..ok..


dari tepi lalu saorank laki india yg familiar rupenya..salu blegar menjage kbersihan di skitar ti..memarahi makcik2 cleaner skire tidak bersih..bos cleaner2 la kire..dan die memegank sgulunk kertas..mngankat kenink kat gurl (die memank salu prasn mesra)..gurl skadar mengangok pale acknowledge..laki india twos bjaln lalu d sebla..tetibe..

paakkkkkk..hingap gulongn kertas itu d bahgian tepi peha kanan..skit lagi nk ngene bahgian pungonk..

(aku nk tolish carotan skan ni tapi bofen aku taske aku maki..ta cumel katenye)


~ sambungn ~
gurl : (terngange)

kuntraktor : (srentak ngan ngangaan gurl) berani die?? (wajh tercengank..)

gurl : (terngange lagi)

kuntraktor : ey u kena ankat repot la..suke ati die saje..banyak brani o..

gurl : (br ase nk nanges)

huhh
budo bukan..smpai arini aku maseh ingt walopan dkat 3 buln lepas tjadik


case 2 :

di celah2 cubicle opis..bgelak2 sdank begusips besame akak2 depatmen safety..aku menonkat bahu di ujunk dindink cubicle..blakangku tkelua skit d aisle..sedank sonok bgelak tawe kutok ngutoks..tetibe..

sesuatu saperti tapak tangan menekan di belakanku..saperti menyuroh aku kdepan..aku ingtkan teman pompan nak join boraks..aku sedank gelak..taputos tawe sambil noleh kbelakang..memnak kena budo lagi..

wajah laki india umor awal 50-an
layak dipangel pakcik joal putu mayam
slalu brusahe nk bwat cunversation ngn aku dlam lift
aku saperti bese..tkejot dan marh mluap2 mcm air didih nk kuar cerek
tapi hanye mampu tengange..

pakcik india bjalan pegi
gurauan apetah..
pas tengange n diye da pegi br aku mampu bcakp
dan ase cam nak nangesh skit
gerammnyee


otey..
conclusi dedue case ini ada beberape :
1) manusie kalo da tue memank makin gatal ~ kedue2 jentenn usie 50-an
2) kgatalan laki joge pada aku mnurot warne kulit..lebih darker lbey cenderunk kearah kegatalan
3) orank d ti (opis aku) gatal2 blake ~ bukn hanye aku kena ceni
4) aku memank lembap untok respon kalo disalahlakukan..aku hanye akn tengange steros mnangis dan marh later ~ lbey kuran 15saat delay..aku menci sifat aku yg toh ;@

*saketnye ati pk2 balik*



hugs n cioms
inda

2 comments:

Anonymous said...

"lebih darker lbey cenderunk kearah kegatalan"

erkk... smpai ati kamu ckp camtu.. kulit i gelap gak.. isk.. isk...

p/s: dah add link kamu...

inda said...

hiks yakah..yeayea;)

urm darker makne kaum lainlahh..apela kamu niyh..kamu idak gatai..kamu antare palink ta gatai penah aku kenali..:p

Ain't dEy cuTe??

~ me ~

~ me ~
sumwher in sum gas station